Karosseri 2018-05-04T13:43:07+00:00

Karosseriverksted

Når en skade oppstår
Vårt karosseriverksted har lang erfaring med å håndtere biler som er blitt utsatt for en skade. Ofte er det en skade som skal dekkes av forsikringen, og i den anledning er det nyttig å følge våre tips og råd. De kan spare deg for både tid og ergrelser. Når bilen er blitt skadet hva gjør jeg?

På skadestedet
Fyll ut skademelding på stedet, husk at alle parter skal skrive under. Har du kamera eller mobil med – ta bilder av skaden og alle involverte kjøretøy, og fra skadestedet. Trenger du bergingsbil, ring ditt forsikringsselskap som vil rekvirere dette, eller ring direkte til Viking 06000 eller Falck 02222.

 Er bilen kjørbar, kjøres den til vårt bilskadeverksted for vurdering av skaden og timebestilling.

Hvis bilen kommer inn med bergingsbil, venter vi til du som kunde tar kontakt med oss. Da først gjør vi nødvendige avtaler og setter bilen i arbeid. I korte trekk:

  • Fyll ut skademelding på stedet
  • Alle parter skal skrive under på skademeldingen
  • Ta bilder av biler som er involvert
  • Ta bilder fra skadestedet

Når du leverer bilen til oss
Kunderådgiver tar imot deg og bilen. Vi noterer oss opplysningene som er nødvendig for å kunne komme videre i arbeidet med å utbedre skaden.

  • Kundepersonalia (kontaktinformasjon)
  • Forsikringsselskap (selskapet hvor bilen din er forsikret)
  • Regningsmottaker og lignende (hvem skal betale)

Om du ønsker leiebil – undersøk om den dekkes den av forsikringen.

Reparasjon av bilen
Når du kommer med bilen får du en antydet leveringstid for når bilen vil være ferdig til henting. Bilen vil være reparert i henhold til takst. Etter reparasjon blir den vasket og kvalitetskontrollert av oppretter og lakkerer.  Vanlig prosedyre er beskrevet nedenfor.

  • Karosseriverkstedet ringer deg når bilen er ferdig
  • Vi vil også kontakte deg underveis i reparasjonen hvis det er ting som må avklares.
  • Hvis du skal ha leiebil, leveres denne ut av oss.
  • Leiebil dekkes iht. avtale mellom deg og ditt forsikringsselskap
    Dersom du trenger leiebil utover dette, avtales det med oss.

Når du henter bilen
Kunderådgiver går gjennom skaden og viser hva som er gjort. Kunderådgiver informerer også om lakk, lakkbehandling og antirust. Du betaler egenandelen og får kopi av foreløpig takst. Innlevering og sjekk av leiebil dersom du har benyttet det.

Glasskade
Vi skifter og reparerer også frontruter. Du kan nå få reparert steinsprut i frontruten din kostnadsfritt ved bruk av forsikring. En slik reparasjon tar ca. en time inklusiv tørking. Ring oss eller kom innom for en time.

Dersom du er næringsdrivende og momspliktig, pålegges vi av forsikringsselskap å innkreve moms fra deg.

Per Morten Lønstad
Per Morten LønstadLeder karosseriverksted
Dir 611 36 334
Sune Ero Løkken
Sune Ero LøkkenOppretter
Arnstein Lønstad
Arnstein LønstadOppretter